Sunday, June 12, 2011

Langgar Pantang.

Assalamualaikum. Entry kali ni nak cakap pasal pantang. Semua org ada pantangnya sendiri. Pantang lepas bersalin. Pantang dgn makanan (okay itu alergik).
However, yang aku nak sentuh kat sini tentang aku pantang dgn beberapa perangai & tingkah laku manusia.

Aku pantang org yg lepaskan amarah dia kat org lain, yg terkadang tak tahu menahu apa ke benda. Pantang gilo weh!

Lepas tu, aku pantang org yg hipokrit over cover baik punya. Memang la hipokrit itu penting. Takkan bila kita tak suka something, kita show one whole world. Kena la respect org lain. Kena jaga air muka org jugak. Takkan ikut kepala sendiri je. But this is what we called as 'behave' or 'manner', bukan hipokrito! = talam dua muka

Pantang jugak org yg suka ikut kepala dia sendiri je. Egoistic! Hanya dia yg betul. Org mcm ni, akan aku bidas dia habis - habisan. I wanna tell him / her that u're not always right. If everybody just nodding their head, I'm the one not doing that.

Aku jugak pantang bila dia buat kat org boleh, org buat kat dia tak boleh. Hey, what u give, u get more okay. Dlm Qur'an pun ada tertulis.

Last sekali, aku pantang tikam belakang kawan mcm dalam cerita Odd Girl Out [klik]. Grr. Nauzubillah, kalau aku kena, I hope he / she will face the same thing triple times.


p.s sedang pantang dari benda2 yang mengemukkan > 
- ni je yg aku blh pikirkan buat masa tgh bengkek ni -