Wednesday, March 21, 2012

Jodoh Aku, Ditentukan?

"Aku menyintainya kerana agama yang ada padanya, sekiranya agamanya itu hilang, maka hilanglah cintaku padanya" - Imam Al Ghazali
Jodoh di tangan Allah, tapi kita harus berusaha..

Cakap pasal jodoh, aku tak mampu nak bagi komen apa - apa.

Memang Islam kata, bercintalah selepas kahwin lebih afdal.

Tapi, dah tertulis di Lawh Mahfuz, macam mana kita berjumpa dengan jodoh kita

Ada family arrangement.
Ada yang couple dulu (HARAM dlm Islam).
Ada yang jatuh berkenan & terus kahwin.
Ada yang link ke link.
Ada macam macam la.

Aku?
Aku tak tau.
Perjalanan hidup aku, masih panjang.
Tapi, mati itu dekat ye kawan kawan #ingatan

Kadang aku tertanya,
tapi aku tak boleh pertikaikan.
Dah Allah kata macam tu :)

So, aku just berharap, berdoa, jodoh aku dengan dia.


p.s YA ALLAH, labuhkanlah cintaku kepada mereka yang mencintai-Mu seperti dia. Sekiranya dia adalah jodohku, kau rapatkanlah cinta & hati kami utk lebih mencintai-Mu. Amin~